Efficiënte werking

Jaarverslag 2020

Het startschot is gegeven voor de creatie van een online applicatie om de organisatie van de radioamateurexamens en de examens voor stationsvergunningen in de zee-en binnenvaart in alle aspecten te beheren. Dit project zou tegen het einde van 2021 voltooid moeten zijn. De controle van de toekenningsvoorwaarden van het sociaal tarief voor de elektronische communicatie werd zoveel mogelijk geautomatiseerd. De geautomatiseerde behandeling betreft 83% van 190.000 behandelde dossiers.

Het beheer van de klachten over de werking van het BIPT maakt het mogelijk om de procedures te verbeteren. Een voorbeeld hiervan is de manier van omgaan van het BIPT met personen en ondernemingen waarmee het in aanraking komt.
Op de homepage van de nieuwe website staan de recentst gepubliceerde inhoud en de meest gezochte onderwerpen. De nieuwe website is sneller, toegankelijker. Met twee muisklikken navigeer je door de site en de zoekmachine geeft snel de gewenste informatie weer.

Het BIPT heeft drie burgerlijk ingenieurs, één jurist, negen administratieve medewerkers en drie technische medewerkers aangeworven. Het arbeidsreglement werd herzien en het actieplan ter preventie van psychosociale risico’s werd in uitvoering gebracht. De ambtenaren krijgen de mogelijkheid om hun kennis en vaardigheden op punt te stellen. De opleidingen die niet met fysieke aanwezigheid konden plaatsvinden, werden online georganiseerd. Alle functies die zich leenden tot telewerk, schakelden op deze werkwijze over.

De volledige versie van het jaarverslag lezen (PDF)